close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ביטוח רפואי לעובד זר – כיצד לבחור את הפוליסה המתאימה?

מערכת שורשכט שבט, תשפא11/02/2021

מעסיקים עובד זר? חשוב מאוד שתבטחו אותו! במאמר זה נסביר למה זה כל כך חשוב ואיך ניתן לבחור את הפוליסה המתאימה ביותר עבורו ועבורכם

תגיות:
המיתוס והעובדות
בכל הנוגע לנושא של ביטוח רפואי לעובד זר יש הנחה רווחת, שעל פיה אם העובד הזר יזדקק לטיפול רפואי והוא לא יהיה מבוטח, הוא לא יוכל לקבל את הטיפול שהוא זקוק לו. חשוב לציין, שהנחה זו היא שגויה וגם אם הוא לא מבוטח הוא עדיין יקבל טיפול רפואי נאות, בדיוק כפי שהיה מקבל לו היה מבוטח. אז למה בכל זאת חשוב לבטח את העובד הזר? מפני שהביטוח הפרטי מאפשר למבוטחים לקבל את הטיפול הרפואי המלא בעלויות זעומות, אם בכלל, וכך גם העובד הזר יוכל לקבל טיפול רפואי מלא בלי לחשוש להשלכות הכלכליות.

ביטוח חובה
/>בדומה לביטוח הרכב, גם במקרה של ביטוח רפואי לעובד זר יש ביטוחים שהם ביטוחי חובה. ביטוחי חובה אלו כוללים:

  • רפואה ראשונית – רופא משפחה, מרשמים, תרופות שנמצאות בסל, חיסונים, רפואת מומחים, בריאות האישה ורפואת חירות לשיניים
  • בדיקות ואבחונים – בדיקות מעבדה, בדיקות אבחוניות, רנטגן, הדמיה ן-CT
  • פינוי באמבולנס ואשפוז – חדרי מיון ובתי חולים, אשפוז לצורך ביצוע הליכים כירורגיים ואשפוז פסיכיאטרי
  • ציוד רפואי – כסאות גלגלים, הליכון וכדומה
  • ביטוח נכות וביטוח במקרה של מוות


תוספות אפשריות
כאמור, ביטוח רפואי לעובד זר מתחיל ממרכיבי החובה של ביטוח זה. יחד עם זאת, בהחלט ניתן ואף מומלץ להרחיב את הפוליסה הביטוחית ולבטח את העובד הזר בביטוחים נוספים. האפשרויות לתוספות משלימות הן: טיפולים פסיכולוגיים, טיפולי פוריות, לידה, תאונות דרכים, שירותי סיעוד, בדיקות גנטיות וטיפול במחלות קיימות. בכל הנוגע לביטוח במקרים של תאונות עבודה, העובד הזר מכוסה על ידי המוסד לביטוח לאומי ולכן אין צורך בכיסוי נוסף של ביטוח פרטי.

ביטוח ילדים
עובדים זרים רבים מגיעים לארץ עם ילדיהם או יולדים אותם בעודם שוהים כאן. היות שכך, חשוב לדעת מה קורה כאשר מעסיקים עובד זר עם ילדים קטינים, שחיים אתו כאן בארץ. אם כן, קטינים, ללא קשר להיותם צאצאיהם של אזרחי המדינה או של עובדים זרים, מבוטחים על ידי המדינה על פי חוק קטינים בישראל, המקנה להם את האפשרות לקבל את כל מה שכלול בסל הבריאות ואת כלל השירותים הסוציאליים הניתנים על ידי המדינה. היות שכך, אין צורך ברכישת פוליסת ביטוח פרטית עבור ילדיהם הקטינים של העובדים הזרים שאתם מעסיקים.

בחירת פוליסת ביטוח רפואי לעובד זר
היות שישנן אפשרויות שונות של ביטוח רפואי לעובד זר חשוב לבחור את הפוליסה בתבונה. בשביל שזה יקרה, יש להשקיע בכך מחשבה ולבחון כל מקרה לגופו ולהתאים את הפוליסה לצורך של העובד הזר שאתם מעסיקים. לדוגמה, אם מדובר על אדם מבוגר, כדאי להשקיע בפוליסת ביטוח מקיפה יותר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה